Οι ίδιοι που έσπειραν παντού σχολές και τμήματα με χρήματα και κατεύθυνση της ΕΕ, πολλές φορές χωρίς επιστημονικό αντικείμενο, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές και προσωπικό, είναι οι ίδιοι που ετοιμάζονται να πετάξουν χιλιάδες φοιτητές και εργαζόμενους στο δρόμο! Είναι οι ίδιοι που βάζουν τεράστια εμπόδια στις σπουδές, που απολύουν εργαζόμενους από τα ιδρύματα! Τα υπαρκτά προβλήματα είναι απλά ένα πρόσχημα.
Η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας καλεί όλους τους φοιτητές και τους σπουδαστές να μην μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια παρακολουθώντας τις εξελίξεις. Με μαζικές διαδικασίες, με συνελεύσεις στους συλλόγους και στα έτη να οργανώσουν τον αγώνα τους απαιτώντας:
Κανένας φοιτητής και σπουδαστής να μην πεταχτεί εκτός σπουδών, – να ολοκληρώνει τις σπουδές του απερίσπαστος στο τμήμα που εντάχθηκε, – να μην υποχρεωθεί να μετακινηθεί σε άλλη πόλη για να τελειώσει τις σπουδές του.
Καμία απόλυση προσωπικού.
Προσλήψεις καθηγητών με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας.
Όπως πριν η διασπορά τμημάτων, έτσι και τώρα, οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τους, δεν γίνονται με κριτήριο την αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης, το καλό των φοιτητών και των οικογενειών τους, το καλό των εργαζομένων όπως προπαγανδίζει η κυβέρνηση και ο Υπουργός Παιδείας. Θέλουν να εναρμονίσουν τις σχολές με τις εξελίξεις στην καπιταλιστική οικονομία. Αυτό εννοεί ο Υπουργός όταν λέει ότι «πρέπει τα γνωστικά αντικείμενα να συνδεθούν με την παραγωγική διαδικασία». Η «παραγωγική διαδικασία» για την οποία μιλούν είναι η καπιταλιστική, που κίνητρο και στόχο έχει την αύξηση των κερδών των μονοπωλίων και όχι την κάλυψη των κοινωνικών και λαϊκών αναγκών.
[Στο σχεδιασμό π.χ. των παιδαγωγικών τμημάτων δεν τους νοιάζει καν αν ο λαός και τα παιδιά του έχουν ανάγκη από περισσότερους δασκάλους σε ολιγομελείς τάξεις, γι‘ αυτό χιλιάδες δάσκαλοι είναι άνεργοι. Τη στιγμή που ο λαός έχει ανάγκη από χιλιάδες φτηνές κατοικίες, νοσοκομεία, σχολεία, έργα αντισεισμικής και αντιπλημμυρικής θωράκισης κλπ, χιλιάδες απόφοιτοι από τις ΣΤΕΦ και τα Πολυτεχνεία μένουν άνεργοι]. Με αυτές τις λαϊκές ανάγκες πρέπει να συνδεθεί η ανώτατη εκπαίδευση.
Όταν ο Υπουργός λέει ότι «με αυτό τον τρόπο οι φοιτητές θα αποκτήσουν ισχυρότερα πτυχία και θα είναι πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας» εννοεί οι σχολές να βγάζουν απόφοιτους καλύτερα προσαρμοσμένους στον εργασιακό μεσαίωνα που έχουν επιβάλει: Με 400€ μισθό, ωράρια λάστιχο από 4 έως 13 ώρες τη μέρα, χωρίς συλλογικές συμβάσεις και ασφάλιση, με τα αφεντικά να τους απολύουν όποτε θέλουν χωρίς αποζημίωση. Γι’ αυτό τα νέα συγχωνευμένα τμήματα που στοχεύουν να φτιάξουν, θέλουν να είναι πιο ευέλικτα, να παρέχουν σκόρπιες γνώσεις μέσω πιστοποιητικών και σεμιναρίων όπως τα κολλέγια και τα ΙΕΚ.
Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων γίνονται με κριτήριο το κατά πόσο τα διάφορα τμήματα «τα φέρνουν» στην «πιάτσα» της αγοράς: Αν προσελκύουν ερευνητικά προγράμματα από επιχειρήσεις με βάση το τι θέλει ο επενδυτής και όχι αν σχεδιάζουν και υλοποιούν έρευνα με βάση τις κοινωνικές ανάγκες. Αν προσφέρουν στην επιχειρηματικότητα και στην παροχή «επιχειρηματικών δεξιοτήτων» που χρειάζονται οι εργοδότες. Με βάση αυτά έγινε η αξιολόγηση το προηγούμενο διάστημα.
Κανένας φοιτητής, σπουδαστής, δεν πρέπει να παραπλανηθεί από τους Πρυτάνεις και τους Προέδρους που δήθεν αντιδρούν ενάντια στις συγχωνεύσεις. Θέλουν στην ουσία να υποδείξουν οι ίδιοι το σχέδιο συγχωνεύσεων για να διαπραγματευτούν τη θέση τους στο «Πανεπιστήμιο Α.Ε.», ώστε να μην χάσουν προγράμματα που «τρέχουν» από την ΕΕ και επιχειρηματικούς ομίλους. Μαζί με διάφορα μέλη ΔΕΠ όλο το προηγούμενο διάστημα επεξεργάζονταν τέτοιου είδους προτάσεις στα πλαίσια της κυβερνητικής κατεύθυνσης.
Στη φάση της κρίσης επιταχύνουν τις συγχωνεύσεις για να εξοικονομήσουν πόρους ώστε να μπορεί το κράτος να χρηματοδοτεί τα μονοπώλια για να κάνουν επενδύσεις, να χρηματοδοτεί τους καπιταλιστές δανειστές.
Κανείς να μην ξεγελαστεί από τη στάση Τοπικών Διοικήσεων, Περιφερειαρχών και Δημάρχων, που αντιτίθενται στο κλείσιμο τμημάτων γιατί βλέπουν τους φοιτητές και τους σπουδαστές ως πελάτες για τα ακίνητα και τις επιχειρήσεις της περιοχής τους. Η στάση τους δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη των σπουδαστών για μόρφωση και δωρεάν σπουδές.
Να καταδικαστούν ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, οι παρατάξεις της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων στις σχολές. Η ΔΑΠ, παίρνει ξεκάθαρα θέση υπέρ των συγχωνεύσεων με τα κριτήρια της αγοράς. Η ΠΑΣΠ, ενώ πανηγύριζε για την «ανάπτυξη» της περιφέρειας όταν το κόμμα της, το ΠΑΣΟΚ, έσπερνε τμήματα σε κάθε πόλη και χωριό, τώρα εμφανίζεται υπέρμαχος του «εξορθολογισμού».
Οι φοιτητές και οι σπουδαστές πρέπει να είναι «ψυλλιασμένοι» για τις διάφορες «ανεξάρτητες» κινήσεις που εμφανίζονται στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας. Όπως πέρσι το δήθεν ανεξάρτητο «κίνημα των ανοιχτών σχολών», έτσι και φέτος διάφοροι δήθεν ανεξάρτητοι μιλώντας για «το καλό της σχολής» δίνουν μάχη για την εφαρμογή των αντιλαϊκών μέτρων για την ανώτατη εκπαίδευση, για να πείσουν φοιτητές και σπουδαστές να συμβιβαστούν με αυτά και με το άθλιο εργασιακό μέλλον που θα βρουν μπροστά τους.
Οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και των ΕΑΑΚ προβάλλουν τη θέση για «ισχυρά πτυχία που ανοίγουν περισσότερες πόρτες», τη στιγμή που οι καπιταλιστές απολύουν χιλιάδες εργαζόμενους, που η ανεργία στη νεολαία είναι πάνω από 50%. Καταλήγουν να ταυτίζονται με τον Υπουργό Παιδείας, τη ΔΑΠ και την ΠΑΣΠ που ζητούν «ανταγωνιστικά πτυχία για την αγορά εργασίας» εννοώντας κατάρτιση και πιστοποιητικά - διαβατήρια για την ανεργία. Καλούν σε συντεχνιακή «υπεράσπιση του τμήματος» μαζί με πρυτάνεις, προέδρους και μεγαλοκαθηγητές ενάντια σε άλλα τμήματα, «να κλείσει το δικό τους, όχι το δικό μας».
Η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας καλεί τους φοιτητές και τους σπουδαστές:
Να παλέψουν ώστε όλοι να σπουδάσουν απρόσκοπτα μέχρι το τέλος των σπουδών τους στην πόλη και το τμήμα που φοιτούν. Με ευθύνη του κράτους και να μην πληρώνει κανένας ούτε ευρώ από την τσέπη του.
Να δυναμώσουν την πάλη τους για αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, που σημαίνει Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία του λαού και της εξουσίας του, ώστε η επιστήμη, η έρευνα να τεθούν στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι των μονοπωλίων.
** Ανώτατη Εκπαίδευση χωρίς αντιεπιστημονικούς διαχωρισμούς μεταξύ ΑΕΙ, ΤΕΙ κλπ, στη βάση του επανακαθορισμού των επιστημονικών αντικειμένων που είναι απαραίτητος, για να κατανοηθεί η θέση της κάθε επιστήμης μέσα στο σύστημα των γνώσεων. Επανακαθορισμός κεντρικά σχεδιασμένος με βάση τις κοινωνικές ανάγκες και το συμφέρον του λαού, το βαθμό εξέλιξης της κάθε επιστήμης και όχι τις ανάγκες της άναρχης καπιταλιστικής παραγωγής που έχει στόχο το κέρδος. Μόνο έτσι μπορεί να γίνει σωστός καθορισμός των τμημάτων ανά επιστημονικό αντικείμενο, να μην υπάρχουν επικαλύψεις, να εξαλειφθεί η ανεργία των αποφοίτων.
** Ανώτατη Εκπαίδευση συνδεδεμένη με μια άλλη, ριζικά αντίθετη «παραγωγική διαδικασία», που στη βάση των κοινωνικοποιημένων μέσων παραγωγής και του κεντρικού σχεδιασμού, στοχεύει στην κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων κοινωνικών αναγκών και όχι στην αύξηση των κερδών των καπιταλιστών.
** Ανώτατη Εκπαίδευση με υψηλό επίπεδο παρεχόμενων γενικών και ειδικών γνώσεων. Με μεταπτυχιακές σπουδές που οδηγούν αποκλειστικά σε διδακτορικό, με το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για πρόσβαση στο επάγγελμα, με ΔΕΠ πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου