Περιπτώσεις «ευάλωτων» πελατών της ΔΕΗ που δεν τυγχάνουν ευνοϊκής αντιμετώπισης, «παρά τις εξαγγελίες της ΔΕΗ για τη μη διακοπή ρεύματος λόγω χρεών σε ευάλωτους πελάτες και για την έναρξη λειτουργίας των επιτροπών που εξετάζουν ιδιαίτερες περιπτώσεις οικιακών καταναλωτών», καταγγέλλει ο Συνήγορος του Πολίτη. Η ανεξάρτητη αρχή, τονίζει ότι γίνεται αποδέκτης πολυάριθμων αναφορών από πολίτες που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και ζητούν τη συνδρομή
της, προκειμένου να εξευρεθεί τρόπος να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι στη ΔΕΗ και να αποφύγουν τη διακοπή της ηλεκτροδότησης των οικιών τους.
Επίσης επισημαίνει ότι «λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας που αντιμετωπίζει η χώρα, οι πολίτες έχουν περιέλθει σε αποδεδειγμένα δεινή οικονομική κατάσταση, με αποτέλεσμα να αδυνατούν όχι μόνο να προβούν στην αποπληρωμή των οφειλών τους προς τη ΔΕΗ, αλλά και να εξασφαλίσουν ένα στοιχειωδώς αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης για τους ίδιους και τις οικογένειές τους».
Σημειώνεται ότι από το Νοέμβριο του 2011, ο Συνήγορος με επιστολή του προς τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ, είχε επισημάνει ότι οι εν λόγω πολίτες ανήκουν, κατά κύριο, λόγο σε ευπαθείς, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Επίσης, από τον Δεκέμβριο του 2009, ο Συνήγορος είχε ζητήσει από τη ΔΕΗ να προβλεφθεί η δυνατότητα διακανονισμού εξόφλησης σε μεγάλο αριθμό δόσεων των οφειλών των καταναλωτών που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες.
Επιπλέον, η ανεξάρτητη αρχή είχε εισηγηθεί τη σύσταση επιτροπής εξέτασης αιτημάτων καταναλωτών για παροχή διευκολύνσεων, ειδικά για τις περιπτώσεις ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, ενώ παράλληλα είχε ζητήσει στις περιπτώσεις όπου υφίσταται πραγματική και αποδεδειγμένη οικονομική αδυναμία, να δοθεί η δυνατότητα διαγραφής του συνόλου ή μέρους των προσαυξήσεων και να ανασταλεί η επιβολή προσαυξήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου