«ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΛΩΣΣΑΣ» ΤΟΥ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
«ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ
ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ»
Φλώρινα,
20 Φεβρουαρίου 2014
ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Την Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2014,
ώρα 18.00 ως 21.30 μμ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ξενοδοχείου «ΦΑΙΔΩΝ»,
πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση των μελών του Ομίλου Εκπαιδευτικών για τη
Γλώσσα και τη Λογοτεχνία και έγινε η έναρξη του 2ου μέρους του Προγράμματος
για τον «Κριτικό Γραμματισμό» με εισηγητή τον κ. Κωνσταντίνο Ντίνα,
Καθηγητή Γλωσσολογίας της Ελληνικής Γλώσσας και της Διδακτικής
της στο
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, ο
οποίος είναι και ο επιστημονικός υπεύθυνος του Προγράμματος.
Στην έναρξη της συνάντησης
απηύθυνε χαιρετισμό ο Πρόεδρος των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Φλώρινας, κ. Γεώργιος Ρίσης, ο
οποίος εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την πολυάριθμη προσέλευση των
συναδέλφων και τη διάθεσή τους για επιμορφωτικές δραστηριότητες, ενώ συνεχάρη τους διοργανωτές για την πρωτοβουλία
τους, που σε δύσκολους καιρούς έρχεται να ενισχύσει το σημαντικό εκπαιδευτικό
έργο που προσφέρουν οι λειτουργοί της δημόσιας Εκπαίδευσης.
Στη συνέχεια, οι οργανώτριες
του Ομίλου Εκπαιδευτικών για τη Γλώσσα και τη Λογοτεχνία, κκ. Κωνσταντία Βαϊρινού, Όλγα Μούσιου Μυλωνά και Άννα Πολατίδου, παρουσίασαν τα
αποτελέσματα της έρευνας αξιολόγησης του 1ου κύκλου θεωρητικών
μαθημάτων μέσα από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν με την λήξη οι συμμετέχοντες
και αναφέρθηκαν στην νέα διοργάνωση που έγινε σύμφωνα με τις επιθυμίες των
εκπαιδευτικών για πρακτικές εφαρμογές.
Ο κ. Ντίνας στην εμπεριστατωμένη εισήγησή του κατέδειξε ότι η γλώσσα ως
το βασικό μέσο επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους και ως όχημα της ανθρώπινης
σκέψης, αναδεικνύεται πλέον και ως μηχανισμός κατασκευής και αναδόμησης
στάσεων, αξιών, κοινωνικών τάσεων και ιδεολογίας. Επομένως, η διδασκαλία της
γλώσσας μέσα σε συνθήκες κοινωνικής ανισότητας δεν είναι ένα τεχνικό και
διδακτικό ζήτημα, αλλά άπτεται μιας γενικότερης εκπαιδευτικής στάσης που βλέπει
την εκπαιδευτική διαδικασία ως μια διαπραγμάτευση ταυτοτήτων τόσο ανάμεσα στον
εκπαιδευτικό και τους μαθητές όσο και ανάμεσα στους ίδιους τους μαθητές. Τέλος,
παρουσίασε μια δειγματική εφαρμογή ενός μακροχρόνιου προγράμματος κριτικού
γραμματισμού στο Νηπιαγωγείο, προκειμένου να καταδείξει τις διαστάσεις, τις
δυνατότητες και τις οπτικές του κριτικού γραμματισμού από τις μικρότερες
ηλικίες.
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών και
στον φετινό κύκλο είναι πολυπληθής και ενθουσιώδης. Περισσότεροι από 220 νηπιαγωγοί,
δάσκαλοι και καθηγητές από όλη τη Δυτική Μακεδονία και κυρίως από την
Περιφερειακή Ενότητα της Φλώρινας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις εργασίες της
πρώτης συνάντησης, ενώ στις επόμενες συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν
εργαστηριακά μαθήματα και εφαρμογές στις σχολικές τάξεις.
Οι διοργανωτές ευχαριστούμε τη
διεύθυνση του Ξενοδοχείου «ΦΑΙΔΩΝ» για τη δωρεάν παραχώρηση της αίθουσας, που
διευκολύνει την πραγματοποίηση του Προγράμματος, και την άψογη εξυπηρέτηση που
μας προσφέρει.
Ο ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Κωνσταντίνος Ντίνας
Καθηγητής Γλωσσολογίας της
Ελληνικής Γλώσσας και της Διδακτικής της
Πρόεδρος Παιδαγωγικού Τμήματος
Νηπιαγωγών Φλώρινας
ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ
Κωνσταντία Βαϊρινού
Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής
Αγωγής Φλώρινας
Όλγα Μούσιου-Μυλωνά
Σχολική Σύμβουλος 1ης Εκπαιδευτικής
Περιφέρειας Φλώρινας
Άννα Πολατίδου
Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων
Φλώρινας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου