Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Εκπαίδευση για όλους;;;


Κάποτε η εκπαίδευση μπορεί να ήταν ζητούμενο και είδος πολυτελείας, αλλά στη σημερινή εποχή αν και είναι δεδομένη και ως επί το πλείστον υποχρεωτική, όλο και περισσότερο αυξάνεται το ποσοστό της σχολικής διαρροής. 
Στην αύξηση του φαινομένου αυτού της σχολικής διαρροής καταλυτικό παράγοντα αποτέλεσε το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα κατά τα έτη 2009-2010. Οι επιπτώσεις της έγιναν αντιληπτές σε όλους τους τομείς της καθημερινής ζωής των πολιτών, συμπεριλαμβανομένης και της εκπαίδευσης.
Στόχος του παρόντος άρθρου είναι η ανάδειξη του συγκεκριμένου φαινομένου στην ευρύτερη περιοχή της Φλώρινας. Σύμφωνα, λοιπόν, με αξιόπιστα και έγκυρα ερευνητικά δεδομένα παρατηρείται ότι κάθε χρόνο περίπου δέκα (10) μαθητές εγκαταλείπουν την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (νηπιαγωγείο και δημοτικό). Ως προς τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση η σχολική διαρροή, η οποία νοείται ως το πλήθος των μαθητών ανεπαρκούς φοίτησης, κατά το σχολικό έτος 2013-2014 ανέρχεται στο ποσοστό 3,37 %, δηλαδή 114 μαθητών (γυμνάσιο και λύκειο). 
Αφού η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και δωρεάν, γιατί να υπάρχουν αυτά τα ποσοστά; Ποιες θα είναι άραγε οι επιπτώσεις τόσο στη ζωή των μαθητών, όσο και στην κοινωνία, με τη συνέχεια και αύξηση του φαινομένου αυτού;
Ένα είναι το μόνο σίγουρο! Ότι η εκπαίδευση, η οικονομία και η κοινωνία συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους και μία ενδεχόμενη διαταραχή σε μία από αυτές, θα έχει αρνητικό αντίκτυπο και στις υπόλοιπες. Ειδικότερα, στο τομέα της εκπαίδευσης η σχολική διαρροή έχει ως αποτέλεσμα τον κοινωνικό αποκλεισμό και την οικονομική εκμετάλλευση των μη εγγράμματων μελλοντικών πολιτών. Παράλληλα, στερούνται σημαντικών δεξιοτήτων, όπως για παράδειγμα η κοινωνικοποίηση και η επικοινωνία, που διδάσκονται έμμεσα στο πλαίσιο της σχολικής τάξης.
Η εκπαίδευση, λοιπόν, είναι σημαντική! Οφείλουμε να συμβάλλουμε στην εξάλειψη του φαινομένου αυτού όλοι μαζί και ο καθένας χωριστά με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο. Τι κάνεις εσύ για αυτό; Μην αδιαφορείς! Μην κλείνεις τα μάτια μπροστά στο πρόβλημα!
 

Το παρόν άρθρο γράφτηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Προγράμματα Αειφορίας στο Δημοτικό Σχολείο» από τους φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας:

Αχτύπη Κωνσταντίνα
Γκαλένη Ευαγγελία
Μαρκοπούλου Ιωάννα
Σωτηρίου Παναγιώτης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου