Δημοφιλείς αναρτήσεις

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

«Τεράστιο κεφάλαιο ανάπτυξης για τη Φλώρινα ο αγροτουρισμός»

Βρέθηκε στη Φλώρινα ως ομιλήτρια στην ημερίδα για τις «δυνατότητες ανάπτυξης εξαγωγικής δραστηριότητας στις αγορές των χωρών Κίνας – Ρωσίας – και Γερμανίας» και έφυγε με τις καλύτερες εντυπώσεις, αφού τόνισε πως τα προϊόντα της περιοχής διακρίνονται για την ποιότητα, τις υψηλές προδιαγραφές και το επίπεδό τους, αλλά και οι τουριστικές επιχειρήσεις διακρίνονται για την άριστη ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν. 
Η Μάγδα Καρακόλη είναι αναπληρώτρια Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του υπουργείου Εξωτερικών. Η neaflorina επικοινώνησε μαζί της για μία μίνι – συνέντευξη.
Διαβάστε τα όσα μας είπε:

Ποια είναι η Γραμματεία την οποία εκπροσωπείτε και ποιος ο σκοπός της; 
Τον Σεπτέμβριο του 2012 με απόφαση του πρωθυπουργού και του υπουργού Εξωτερικών, τοποθετήθηκα ως Αναπληρώτρια Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας, (ΔΟΣ και ΑΣ), με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Οι αρμοδιότητές μου έχουν σχέση με τις διμερείς οικονομικές σχέσεις και με τα αναπτυξιακά προγράμματα της χώρας μας, στην Βαλκανική και στις Παραευξενίες, καθώς και με το ΕΣΟΑΒ. Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μου συνεργάστηκα από την πρώτη μέρα με τα Επιμελητήρια και τους φορείς της Β. Ελλάδος, προγραμματίζοντας δράσεις για την προώθηση των εξαγωγών και γενικά την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων. Συνδιοργανώσαμε επισκέψεις και επιχειρηματικές αποστολές, καθώς και επιχειρηματικά φόρουμ σε διάφορες χώρες.
Επίσης διοργανώσαμε επιχειρηματικά ραντεβού Ελλήνων επιχειρηματιών με επιχειρηματίες του εξωτερικού, ενώ πραγματοποιήθηκαν πολλές ενημερωτικές ημερίδες, όπως αυτή στη Φλώρινα, κατά τις οποίες σύμβουλοι εμπορικών οικονομικών υποθέσεων ενημέρωσαν τους έλληνες επιχειρηματίες σχετικά με τις δυνατότητες εξαγωγής ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.

Τα τελευταία χρόνια γράφονται και ακούγονται πολλά για την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων. Υπάρχει αντιστροφή της κακής εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό;
Το τελευταίο διάστημα η εικόνα της χώρας έχει, κατά γενική ομολογία, έχει αποκατασταθεί. Η Ελλάδα έχει ανακτήσει την αξιοπιστία της στο εξωτερικό και κυρίως απέναντι στους ξένους επενδυτές. Η χώρα μας πλέον βρίσκεται στο δρόμο προς την ανάκαμψη και βαδίζει σταθερά προς την ανάπτυξη. Η προσπάθεια όμως πρέπει να συνεχιστεί. Την αλλαγή της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό την αποδεικνύουν περίτρανα , αφενός μεν η ανοδική πορεία των εξαγωγών μας, αφετέρου το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών. Συγκεκριμένα το 2013 οι εξαγωγές μας είχαν την μεγαλύτερη ανοδική πορεία της τελευταίας 30ετιας, ενώ θα πρέπει να τονίσω ότι σταδιακά το 2015 προβλέπεται οι εξαγωγές να φτάσουν στο 16 % επι του ΑΕΠ.
Επίσης πρέπει να σημειώσουμε πως τους τελευταίους μήνες οι ξένοι επενδυτές εμπιστεύονται ξανά τη χώρα μας. Όλα αυτά δείχνουν την ανάκτηση της αξιοπιστίας της χώρας καθώς και ότι η Ελλάδα ξαναβρίσκει την θέση που της ανήκει στο χώρο του επιχειρείν. Το στοίχημα της κυβέρνησης είναι η ανάπτυξη. Κι όπως έχει πει πολλές φορές ο πρωθυπουργός, προϋπόθεση για την επιστροφή και δη την γρήγορη επιστροφή στην ανάπτυξη είναι η δημιουργία μίας εξωστρεφούς και ανταγωνιστικής οικονομίας. Ξέρετε όμως μια εξωστρεφής οικονομία δεν γίνεται μέσα σε λίγους μήνες. Απαιτείται συνεχής προσπάθεια βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ώστε αυτό να γίνει φιλικότερο στους επιχειρηματίες.

Πως μπορούμε να μιλάμε για προσέλκυση επενδύσεων όταν οι ξένοι επιχειρηματίες πρέπει να περάσουν από τις μυλόπετρες της γραφειοκρατίας;
Να συμφωνήσουμε καταρχήν στο εξής: ο μοχλός της ανάπτυξης βρίσκεται στα χέρια των επιχειρηματιών και επενδυτών. Η Ελλάδα έχει αλλάξει το επενδυτικό πλαίσιο και υλοποιεί ένα ευρύτατο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, ενώ δίνει κίνητρα για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Εναπόκειται στον επιχειρηματικό κόσμο να αδράξει την ευκαιρία και να εκμεταλλευθεί τις δυνατότητες.
Μπορούμε την κρίση να την μεταμορφώσουμε σε ευκαιρία για ανάπτυξη.
Παράλληλα, κι αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε, έχουν απλοποιηθεί πάρα πολλά πράγματα στη δημόσια διοίκηση. Βεβαίως υπάρχουν και σήμερα αγκυλώσεις, κακές συμπεριφορές στελεχών της δημόσιας διοίκησης και γενικά κάποια στοιχεία παθογένειας που ταλαιπωρούν πολίτες και επενδυτές. Είμαι αισιόδοξη όμως πως με τα βήματα που έχουν γίνει, ή με αυτά που οσονούπω θα λάβουν σάρκα και οστά, η χώρα μας θα αποκτήσει φιλικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Κατά τη γνώμη σας πως πρέπει να κινηθούν οι επιχειρήσεις για να «κατακτήσουν» τις ξένες αγορές;
Η δράση μας πλέον πρέπει να βασίζεται σε ένα ρεαλιστικό σχέδιο με σαφείς και εφικτούς στόχους, που να προωθεί την ανάπτυξη. Η απάντησή μας στην κρίση πρέπει να είναι δυναμική και να συνοδεύεται με στοχευμένες δράσεις, καθώς και σωστή έρευνα αγορών.
Οφείλουμε να προωθούμε δυναμικά την επιχειρηματικότητα, διότι αυτό βοηθάει στην ανάκαμψη και ανάταση της Ελληνικής Οικονομίας.
Στόχος είναι, όπως προανέφερα, την κρίση να την μεταμορφώσουμε σε ευκαιρία για ανάπτυξη σε σωστές επιχειρηματικές βάσεις.
Επιπροσθέτως, πρέπει να δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη δυναμική στα ελληνικά προϊόντα και εν γένει σε κλάδους, που έχουν δυνατότητες να καθιερωθούν σε ξένες αγορές.

Ποιες είναι οι διαπιστώσεις σας, από τις επαφές που είχατε στη Φλώρινα;
Οι επιχειρήσεις της περιοχής σας, όπως άλλωστε με έχει ενημερώσει και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, έχουν καταφέρει να εισχωρήσουν σε κάποιες αγορές του εξωτερικού, πλην όμως ο δρόμος για την επιθυμητή καθιέρωσή τους, απαιτεί τη συνεργασία και τις συντονισμένες ενέργειες όλων μας, τόσο του επιχειρηματικού κόσμου, όσο και της Πολιτείας .
Με τον τρόπο αυτό θα πετύχουμε μια δυναμική παρουσία στο χώρο του επιχειρείν. Οι επιχειρήσεις της Δυτικής Μακεδονίας είναι επιχειρήσεις καινοτόμες, δυναμικές και με μεγάλες προοπτικές και δυνατότητες. Τα προϊόντα της περιοχής σας, τόσο του πρωτογενούς τομέα, όσο και της μεταποίησης, είναι γνωστό, ότι διακρίνονται για την ποιότητα, τις υψηλές προδιαγραφές και το επίπεδό τους. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι σε όσες αγορές έχουν πετύχει να εισχωρήσουν, κατόρθωσαν να ξεχωρίσουν και να καθιερωθούν.
Στο σημείο αυτό θέλω να τονίσω τον σημαντικό ρόλο που παίζουν οι τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής, οι οποίες διακρίνονται και για την άριστη ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε και το κομμάτι του τουρισμού, καθώς ο νομός Φλώρινας έχει βραβευθεί, ως ένας από τους καλύτερους νομούς στον αγροτοτουρισμό. Πρόκειται για ένα τεράστιο κεφάλαιο ανάπτυξης , στο οποίο πρέπει να αποδώσουμε τη δυναμική και την προοπτική που του αρμόζει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου