Δημοφιλείς αναρτήσεις

Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

Κατάρτιση/Πιστοποίηση Επαγγελματικής Ικανότητας Οδηγών Οχημάτων επιβατών/εμπορευμάτων



 Κύριε Διευθυντή
        Στο (ΦΕΚ 2250 Β/2-8-2012), Κεφάλαιο Α΄ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΟΣ ΟΔΗΓΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ – ΣΧΟΛΕΣ/ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΠΕΙ),  Άρθρο 1 «Χορήγηση πιστοποιητικού επαγγελματικής ικανότητας (ΠΕΙ)», ορίζεται ρητώς ότι : 1. «Αναγκαία
προϋπόθεση για την άσκηση του επαγ­γέλματος του οδηγού οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων/επιβατών, είναι η Πιστοποίηση Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ), που αποδεικνύεται με την καταχώρηση, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών & Επικοινωνι­ών Περιφερειακής Ενότητας (Υ.Μ.Ε.Π.Ε.) του κοινοτικού αριθμού «95» και της ημερομηνίας λήξης του ΠΕΙ, σε ισχύουσα άδεια οδήγησης κατηγορίας D1 ή D ή D1E ή DΕ / C1 ή C ή C1E ή CE, όπως προβλέπεται στο π.δ. 74/2008 (Α΄ 112).
2. Η ισχύς του Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανό­τητας οδηγού οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών είναι πέντε (5) έτη και ανανεώνεται εφόσον παρακολουθήσει επιτυχώς ο οδηγός το κατάλληλο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης, σύμφωνα με το π.δ. 74/2008 (Α΄112) και τα διαλαμβανόμενα στις διατάξεις της παρούσας απόφασης (περιοδική κατάρ­τιση).
Κύριε Διευθυντή
Με δεδομένα:
Α) Το γεγονός ότι η πιστοποίηση της επαγγελματικής ικανότητας των οδηγών αποτελεί παράμετρο άμεσα συνυφασμένη με την δημιουργία και ύπαρξη ασφαλών συνθηκών τόσο των επιβατών όσο και των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με τα οχήματα της επιχείρησης
Β) το γεγονός ότι επιβάλλεται δια νόμου οι οδηγοί να είναι ενήμεροι για: το κανονιστικό πλαίσιο μεταφορών και τους κινδύνους που υπάρχουν κατά τη μεταφορά των επιβατών/εμπορευμάτων ώστε να τους δώσει τις βασικές απαραίτητες πληροφορίες για την ελαχιστοποίηση των πιθανοτήτων να συμβεί κάποιο ατύχημα και για να είναι ικανοί να πάρουν τα αναγκαία μέτρα για την προσωπική τους ασφάλεια, την ασφάλεια τρίτων προσώπων, καθώς επίσης και για το περιβάλλον
Γ) με δεδομένη την κρισιμότητα των δυο παραπάνω επισημάνσεων, ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ ζητά να ενημερωθεί για το ποιος είναι ο σχεδιασμός της Διεύθυνσης σε ό,τι έχει να κάνει με την κατάρτιση και την πιστοποίηση των συναδέλφων οδηγών στα λεωφορεία και στα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων της ΔΕΗ Α.Ε.
Κύριε Διευθυντή
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ενώ στο Κεφάλαιο Δ, Άρθρο 8 (Προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης) προβλέπεται ότι: «Επαναληπτικά εκπαιδευτικά προγράμματα (περιοδική κατάρτιση) διενεργούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα (πενταετία) και έχουν σκοπό να ενημερώνουν τους οδηγούς οχημάτων μεταφοράς επιβατών / εμπορευμάτων για τα νεότερα δεδομένα που υπάρχουν αναφορικά με τις μεταφορές αυτές. Καλύπτει νέες τεχνικές, νομικά θέματα και τις νεότερες εξελίξεις σχετικά με τις μεταφορές, την οδήγηση και τα οχήματα γενικά», δυστυχώς η πρόβλεψη/απαίτηση αυτή δεν έχει βρει ΚΑΜΙΑ εφαρμογή.
Με προμετωπίδα του Σωματείου μας το σύνθημα «ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ» και με δεδομένο το γεγονός ότι καθημερινά, υπό τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι οδηγοί σε κάθε δρομολόγιο που εκτελούν (σε όλες τις βάρδιες και σε ετήσια βάση), οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν, τα ρίσκα που δημιουργούνται είναι και μεγάλα και εξόχως επισφαλή, ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και εφιστά την προσοχή των υπευθύνων.
Σε μια εποχή όπου η κατάρτιση και η επιμόρφωση αποτελούν βασικά εργαλεία στη σωστή επαγγελματική συμπεριφορά (πόσο μάλλον στο νευραλγικό πόστο των οδηγών), κρίνουμε πως οι κινήσεις σας επί του θέματος θα πρέπει να είναι και άμεσες και ουσιαστικές. 
Για το Σωματείο Παραγωγής
Ηλεκτρικής Ενέργειας ΔΕΗ Α.Ε  ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
Ο Πρόεδρος                                                     Ο Γεν. Γραμματέας
  Γιώργος Αδαμίδης                                              Αθανάσιος Μάστορα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου