Δημοφιλείς αναρτήσεις

Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Οι εταιρείες ‘’αγαπάνε’’ τους τοπικούς πολιτισμούς…? από το 1ο ΓΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ




ΑΡΘΡΟ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ 1ο ΓΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Οι εταιρείες ‘’αγαπάνε’’ τους τοπικούς πολιτισμούς…?
             Γιατί άραγε δεν γνωρίζουμε τις φωνές των μεγάλων αρχαίων φιλοσόφων της χώρας μας ή άλλων ιστορικών προσώπων ;
            Την απάντηση θα βρούμε αν αναλογιστούμε το πότε αρχίζει να αποθηκεύεται ο ήχος. Αρχές 20ου αιώνα λοιπόν, έχουμε τις πρώτες ηχογραφήσεις σε γραμμόφωνο -Πικ-απ  και καθώς εξελίσσεται η τεχνολογία ηχογραφούμε και σε ψηφιακή μορφή όπως CD,DVD και Η/Υ κυρίως.
             Το γεγονός αυτό υπήρξε το κύριο αίτιο για την ανάπτυξη των μουσικών εταιρειών, οι οποίες αρχικά ως απώτερο σκοπό  είχαν το οικονομικό κέρδος και παρόλο που φαίνεται περίεργο, την διαφύλαξη του παλαιού πολιτισμού και την διακίνηση του νέου. Για παράδειγμα, ηχογραφούνται διάφορα παραδοσιακά τραγούδια και ταυτόχρονα έρχονται στην επιφάνεια νέα ταλέντα και δημιουργοί.

              Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι οι μουσικές εταιρείες γιγαντώνονται και δημιουργούν ανταγωνισμό μεταξύ τους με αποτέλεσμα η κάθε εταιρεία, αποβλέποντας στην επίτευξη του σκοπού της- το οικονομικό κέρδος-  να προβάλει ένα <<μοντέλο>>. Οι μεγαλύτερες μουσικές εταιρείες – που δεν είναι άλλες παρά οι αμερικάνικες- δημιουργούν οι περισσότερες , δυστυχώς, χαμηλού επιπέδου πρότυπα διασκέδασης  των νέων και όχι μόνο.
            Αν συμμεριστούμε τα παραπάνω, προκύπτουν εύλογες ανησυχίες για τις πολιτισμικές συνέπειες. Οι βασικότερες ανησυχίες είναι η πιθανή χειραγώγηση και ο κίνδυνος της απώλειας ταυτοτήτων, δηλ. ιδιαιτεροτήτων που μας διαφοροποιούν από τους άλλους πολιτισμούς. Το αποτέλεσμα δεν είναι άλλο παρά η τάση των νέων να αγνοούν την ιστορία και την μητρική τους γλώσσα.  Και μαζί μ’ αυτά , αναπόφευκτη είναι η αλλοίωση και σε ορισμένες περιπτώσεις ο <<θάνατος>> της παράδοσης… άρα εμφανίζεται το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης , όχι με τη θετική πλευρά αλλά την αλλαγή κουλτούρας πολλών λαών έχοντας ως πρότυπο ένα κοινό μοντέλο.  Φυσικά κάτι τέτοιο έχει πολλές αιτίες και η (επιβαλλόμενη από τις εταιρείες) μουσική είναι μία από αυτές. 

ΠΑΥΛΟΣ ΖΟΥΡΝΑΤΖΙΔΗΣ
ΜΕΛΟΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΤΖΕΚΤ « ΑΠ ΤΟ ΦΩΝΟΓΡΑΦΟ ΣΤΟ CD»

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ / ΜΠΟΥΝΤΟΥΛΟΥΛΗΣ ΕΥΑΓΓ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου